Macro Lovers — Gamla saker/Old things

Photo by Artlover, LH
Click to enlarge the image

Jag bjuder på en gammal tomte till temat trots att julen är slut för länge sedan. Den är mycket gammal och väldigt liten i storlek. Han sitter på en gris och håller i ett ljus. Den här tomten fick min mor när hon var liten och vad jag har hört så är den äldre än så. Nu är den i min ägo som har gått i arv.


Fler bilder på temat Gamla saker finns att beskåda hos Macro Lovers

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

Maria G sa…
Fin liten tomte!
HA en fin och bra torsdag!
Chesney sa…
What a wonderful reminder of your mom (and how cute)!
Birgitta sa…
Vilken fin liten tomte och vilken skatt!
Maria sa…
Snygg liten tomte!
Annelie sa…
Ja tänk ändå vad man kan fastna för olika saker och spara på dem, detta var ett jättesött exempel på detta!
(Hm, jag tror också jag har en liten tomte jag sparat på förresten........)
Anonym sa…
Det var en söt liten tomte, lite synd att man inte se grisen den sitter på. Fin bild!
Pialotta sa…
Härligt med gamla saker som går i arv.. jag har något liknande tomte som kommer fråm mina morföräldrar.. finfint och de där ska man va så rädd om, men ändå använda:)
Pumita sa…
Minnen ska vårdas ömt. Det verkar du ha gjort.
Nettan sa…
HÄRLIG bild på din gammla tomte!
vårda den ömt...

Ha det så gott // Nettan
anemonen sa…
Den måste du akta för den har säkert en gammal historia. Fina är de de gamla julprydnaderna.
Lotta sa…
Ohhhh den ser verkligen gammal och gedigen ut
Jättekul med gamla julsaker.
Jag har en del också och de får alltid hederplatsen här hemma.
Snyggt fotat...
Kramizzzzz// Lotta
"Lillagul" sa…
Jättesöt liten gammal tomte !
Jag har ett par gamla julgransprydnader som jag fått av min mormor :)
Ser att du har samma mall som jag provade , fast jag hade en livligt kolorerad bakgrund :)
Tackar för kommentaren på min blogg !
Ingalill sa…
Fin liten tomte!
mimmi sa…
Det var en väldig söt tomte :) och så himla roligt att ha efter sina släktingar :)
ormbunke sa…
Han ser en aning trött och sliten ut din tomte. Du väckte väl inte honom. Kul att du har sparat den. Anita
LissenTo sa…
Förstår att det är ett gammalt kärt minne, som du är rädd om.
Ha det gott. Lissen

Populära inlägg i den här bloggen

Fototriss — Djup + Tävling

Några av mina bästa bilder under 2018

Fredagsfärger/Friday Colours — Beige och Lila