Nytt men Gammalt

Photo by Artlover, LH
Click to enlarge the image

Nytt men gammalt är temat för wtfdc´s fotoutmanning och jag valde min skivspelare som är relativt ny med en gammal avspelningsteknik. Denna Technics SL-1210 på bild har funnits på marknaden i över 30 år nu och den är still going strong, alla fall hemma hos mig. Tekniskt sett är den gammal men det är en elektronisk pryl som man inte byter ut så lätt samt att den inte behöver uppdateras som allt annat. Den känns alltjämt aktuell och ny. En skivspelare är ett viktigt tillbehör till stereon, en kronjuvel till den. Utan skivspelare är som kaffe utan mjölk:-). Att få uppleva det dynamiska ljudet från en skivspelare är helt underbart och kan inte jämföras med mp3-filer, som är komprimerade.


Fler bilder på temat finns att beskåda hos wtfdc.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Marie-Louise sa…
Härligt med en riktigt skivspelare, jag ångrar att jag har gjort mig av med alla mina lp-skivor. Förstår du vad jag tänkte på?? Flytt och skilsmässa gjorde att jag inte orkade tänka. Njut av din fina skivspelare. Ha en trevlig helg.
Gbgmamman sa…
Underbar tolkning, saknar att ha skivspelare. Skivorna finns kvar, men ingen spelare.
Anonym sa…
oh, Leif...many years ago...I had one like that...and when we moved to Brasil, in 2005, we lost...we sent to a company and there...criminal people attacked the shopping and never more I found it the mine...hahhahahahahahah
good remembrances, Leif that I heard by..but finished with our crazy decidion to live in Brasil...hahahahahhahah


oh...
nice shot...

have a nice sunday, dear
graceolsson.com/blog
Annelie sa…
Ojojoj! Vilken lycka att äga en sån!
Här är en till som gjorde sig v med alla gamla LP! Hade ju ändå inget att spela dem på..
Fatta att jag slängde hur mycket som helst, de blev förstörda unnder en längre tids förvaring, maken hade satt tunga saker ovanpå den gamla ölbacken där jag hade mina skivor. Följden blev böjda skivor, skiiit!
Abbey Road, Sticky Fingers, gamla Ten CC, ELO, you name it....
Bra temabild, nostalgi på hög nivå!
Yvonne L sa…
Gammal teknik och ny musik, jättebra tolkning av temat!
anemonen sa…
Wow läckert! Jag har gjort mig av med min, och tänker läsa över mina LP till CD.
Chesney sa…
Love those old record players...makes me want to get mine out to "bust a move"! :)
Pialotta sa…
Fin bild.. så kul att det finns nytänk inom musikteknik. Jag har min gamle skivspelare kvar, men den är inte mer än så där 17 år gammal. Går att spela LP, CD och kasettband på. de gamla LP-skivorna finns oxså:)

Populära inlägg i den här bloggen

Fototriss — Djup + Tävling

Några av mina bästa bilder under 2018

Fredagsfärger/Friday Colours — Beige och Lila