Knivskarp glugg

Det blev ingen utflykt med den nya gluggen i helgen. Jag ligger hemma och är sjuk. Jag smet dock ut på balkongen och tog dessa bilder med Nikons telezoom i Pro-klass; AF-S 70-200mm 2,8G if ED (pust) VR II. Jag kunde inte motstå frestelsen och prova den trots att jag borde ligga i sängen istället och kurera mig. Denna glugg är ruggigt bra, så bra att man blir skrämd av bildresultatet, inte bara av dess pris och vikt, (ca 1,5 kg.). Den ska vara knivskarp redan vid full glugg f/2,8 och det var sant. Här nedan är tre bilder mellan 70-200 mm (eller snarare 105-300 mm i DX-format i det här fallet) vid full glugg. Stativ användes vid fotograferingstillfället. Ja, nu är det bara en ny ryggsäck som behövs för att få plats med allt.

70 mm, vid bländare f/2,8

105 mm, vid bländare f/2,8

200 mm, vid bländare f/2,8

Snygg bokeh avrecknar sig vid denna brännvidd.


Photo by Artlover/LH
Click to enlarge

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

anemonen sa…
Wow du har proffsutrustning! Då blir det ännu tjusigare biler framöver. De blev ju bra och jag tror inte att detta tilltag blir någon nackdel vad gäller ditt tillfrisknande. Lite kul måste man ha även om man är sjuk för då blir man frisk fortare förhoppningsvis. Krya på dig.

Populära inlägg i den här bloggen

Fototriss — Djup + Tävling

Några av mina bästa bilder under 2018

Fototriss — Ljus & Mörker