Tisdagstema — Kontrast

Photo by Artlover/LH
Click to enlarge

Tisdagens tema är kontrast och jag tog en bild, eller snarare tre som är sammanslagna i en HDR- redigering, som blir riktigt kontrastrikt. Bild 1 är underexponerad, bild 2 är normalexponerad och bild 3 är överexponerad. Rosten känns väldigt påtaglig och sträv med denna teknik från denna bil från bilkyrkogården i Kyrkö Mosse strax utanför Ryd som jag besökte i somras.
Men av bildens innehåll kan också tolkas som kontrast till vad som dumpas i naturen.


Fler bilder på temat finns att beskåda hos:


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer

Vackert!
Ha en underbar tisdag.
Kramen.
Karoleen sa…
Härlig kontrast mellan människan och naturen.
Beppan sa…
Kontrastrikt - men så trist att hitta sådant elände i vår vackra natur...

Här har jag något nytt att lära - hDR-redigering har jag inte provat... Snyggt blir det!
Lena sa…
Det är verkligen en läcker bild.
Judy sa…
I love the angle of this shot, looking upward at the poor derelict!!
Intressant läsning. Detta måste jag testa.
Blev en riktigt snygg bild. :-)
Ska nog läsa mer på "Moderskeppet", där verkar finnas matnyttiga tips.
Det går att göra mycket med de digitala bilderna. ;-)
Ditt foto bevisar det.
Mona sa…
Den kyrkogården skulle jag gärna vilja besöka. Jag tänkte speciellt på kontrasten mellan den hårda metallen och den mjuka växtligheten.
Anonym sa…
Et rigtig flot resultat, du har fået :)
Vi har desværre mange "skovsvin" i Danmark :(

Populära inlägg i den här bloggen

Fototriss — Djup + Tävling

Några av mina bästa bilder under 2018

Fredagsfärger/Friday Colours — Beige och Lila