Fototriss — Min ort där jag bor

Här är mitt val till temat, tre bilder från min bostadsort Bromma. Lite mer info om Bromma finns att läsa på Wikipedia.


Ulvsunda kvarn eller Bällsta kvarn sett från lillsjön i Bromma
Bromma kyrka
Och till sist knutpunkten som är Brommaplan i min bildserie.

© Photo by Artlover/LH


Utöver tre bilder på ett tema så är det tävling där man kan vinna ett rum på Castanea Vandrarhem i Gamla stan i Stockholm.



Fler städer och orter finns att beskåda hos:
http://fototriss.blogspot.se/2013/11/fototriss-del-238-min-stadbyort-tavling.html


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,


Kommentarer

Vackert. Har bara passerat Brommaplan med tunnelbanan, kanske läge och hoppas av där någon gång :)
Lena sa…
nära min gamla hemort Hässelby :)
så bromma har man varit i och även passerat x antal ggr
Gunvor sa…
Där känner jag igen mej också. Lillsjön har vi traskat runt ibland när jag hälsat på hos dottern. Kyrkan har jag däremot inte sett fast jag varit där så många gånger. Den ser intressant ut.
Mias Mix sa…
Första bilden är otroligt vacker, men sista bilden är kanske mer som jag tänker mig Bromma :)
Anonym sa…
Vackert med den blå himlen som kuliss, gillar att du valt olika årstider. Snyggt!
Vackra bilder där den första blir min favorit!
Åke sa…
Bromma är vackert som du visar :) Jag hade mitt huvudkontor där i flera år, så tunnelbanan känner man igen :) Fint trissat ger mig många roliga minnen åter, har också köpt en bil på Seat center :)
eileeninmd sa…
Gorgeous scenes and photos. The first one is my favorite.
anemonen sa…
En finfin triss det här. Den här omgången står jag över. Bromma har jag inte varit i därför trevligt att få se lite därifrån.
Jah Hollis sa…
Ja, det är ju bara i den nedersta bilden som mina föreställningar om Bromma slår in. Men det är uppenbarligen mer varierat än jag trodde (det närmaste jag kommit Bromma på länge är när Brommapojkarna varit i Malmö och mött MFF). Mycket fina trissbilder är det hur som helst.
Freja sa…
Läckra bilder från din ort!

Populära inlägg i den här bloggen

Fototriss — Djup + Tävling

Några av mina bästa bilder under 2018

Fredagsfärger/Friday Colours — Beige och Lila